Superopa Stroopwafel

Gisteren een naschoolse opvang bezocht, met kinderen die dus vrijwillig na school naar de Brede School Academie komen om te lezen en om over verhalen te praten. Drie groepen zeer leuke, slimme kinderen.
Ik liet ze verhalen maken. Ze mochten het genre bedenken en daarna aan het moorden slaan (en er kwamen ook spoken bij kijken, dat was groep 7). Of een thriller (met ontvoerde puppy’s; groep 8). Of Superopa Stroopwafel en de Stroopwafelmachine (groep 6). Steeds beginnen we bij familie, steeds kwamen we aan de andere kant van de wereld uit.
Steeds is het ook een beetje eng; vinden de leraren het nog wel acceptabel, de chaos, past het binnen de normale lessen, en ook; worden de minder fantasievolle kinderen niet té stil.
Ik ben er kortaf van, vandaag. Beetje ruimte zoeken. Tot rust komen. Maar dan met een driejarige erbij, en mijn grote zoon, die vanmiddag voor het eerst naar tennisles gaat.
‘Vandaag mag het voor één keer ook, maar verder alleen in het weekend.’ Ik hoor het me zeggen en vanbinnen galmt: lekker consequent Jowi. Milo ziet het wel zitten natuurlijk. Hij vraagt zich nog even bezorgd af of ik wel leuke filmpjes kan vinden, daarna gaat hij gerustgesteld met een cracker voor de tv zitten.

Vergelijkbare berichten

  • Levenslessen

    Milo: ‘Kijk mama, die mus eet een spin. Dan kan die spin niet leven!’ Ik: ‘Dat soort dingen gebeuren, Milo. Een mus eet een spin, een kat eet een mus, een hond eet een kat, een leeuw eet een hond en wie een leeuw eet weet ik even niet.’ Milo: ‘Een aardappel.’

  • Jarig

    Als mensen vroeger ‘dat kan later wel’, zeiden, bedoelden ze min of meer ‘nu’. Maar als ‘nu’ dus ‘later’ is, dan bevalt het best goed. Met een ontbijt op bed met slagroom en chocola en kiwi en druiven, cadeaus, en zingende kindjes die de slagroom opaten. Ik ga maar eens aan de slag. Met dat nu.

  • Gravel bijten

    Hij had het één keer op school gehad en wist het toen zeker: tennis was superleuk. Na de tweede keer wist hij het nog zekerder. Dus ik googelde wat en vond een plek, waar nog plek was ook. Nu heeft Aran al een tijdje tennisles. Bij zo’n man met een stem van vier banen ver….

  • Heeft zaken aan haar hoofd

    Vanavond ga ik naar de première van Under my Skin van Isabelle Beernaert in Den Haag (heb haar geïnterviewd dus kreeg een invite) en de dresscode is ‘gala in natural colours’. Aangezien ik niet op die rode loper hoef maar toch graag gehoorzaam ben, ga ik mijn keifijne nieuwe kamelige Frye laarzen aantrekken en een…

  • Nieuwe bewoners

    Helemaal gewend zijn ze nog niet, ze hebben voornamelijk onder de kast gezeten, met af en toe een hap brokje. Daarnet gingen ze op pad, op zoek naar nieuwe schuilplaatsen. Iets hoger, meer uitzicht, zoals het piraten betaamt; ik ga ze een verrekijker geven. Rechts zit Mo, links zit Broccoli.

  • |

    Hier en daar roze

    Ik dacht over een blog en wat de grenzen zijn. Toen met Milo was het overleven. Dus ik schreef. Er was geen grens. Anderen voelden hem wel, die grens, vonden dat ik er overheen was gegaan. Dat zeiden ze niet letterlijk, ze zeiden, gut, schrijven over een te vroeg geboren kind, dat zou ik niet…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.